fredag 3. september 2010

Thank God, it's Friday!


Kjære leser.

I vårt system, vårt konsern, har vi rettigheter for TGI Fridays, for Norge og Sverige. I dag føler jeg sterkt for å fortelle mine lesere om denne delen av vårt mangfoldige og herlige konsern:

Det er jo et underlig navn på en restaurant. "Takk Gud, det er fredag". Tanken bak var nok at alle de som har anledning til å puste ut etter en strabasiøs arbeidsuke skulle gå på TGI Fridays og glede seg over god mat og drikke og det gode samvær. Vi åpnet vår første "Fridays" i 1996 i Stockholm, og en av mine nære medarbeidere gjennom mange år, Nils Lemming, bygget denne og startet opp virksomheten. Etter denne starten, som var krevende og på ingen måte økonomisk vellykket før mange år senere, har Nils bygget 5 flere "Fridays'er", og samtidig passet på at flere av dem har blitt videreutviklet og utbygget. Idag er TGI Fridays virksomheten vår en stor suksess og gir flott avkastning på våre investeringer.

Nils hentet på et tidspunkt for 13 år siden Tore Garmo til å bistå seg med å få lønnsomhet i Friday's. Det har Tore fått til. Gjennom et gjensidig respektfullt samspill med Nils som byggeren og fornyeren, Espen Holm som den etterhvert drivende kraft for enhetene og med Christer Jansson som vår kollega med ansvar for Sverige enhetene, har dette teamet ansatt, utviklet og beholdt et 20 talls medarbeidere som er daglige ledere, nestledere og nøkkelspillere i ulike roller.

I dag satt Tore og jeg på kontoret og summerte opp hvor mange utmerkelser og hedersprsier dette totalteamet har mottatt på TGI Fridays årlige megakonferanser i USA med deltakelse fra- og i konkurranse med alle TGI Fridays enheter i mere enn 60 land world wide. De er tallrike og teamet har vunnet alle de priser det er mulig og oppnå. Og teamet har åpenbare kandidater på ulike onmråder for også dette års heder og ære.

Hva handler det om? Ansette rett person med rette holdninger, tren dem i de viktigste ferdigheter, gi ansvar og myndighet, involver dem i alle viktige prosesser og vis i praktisk hverdag at hver av dem blir sett, utfordret og verdsatt. Og alt satt inn i et fungerende system med systematisk vedlikehold av mennesker og materielle verdier.

Jeg er så stolt av dem som har fått til dette. Nils, Tore, Espen, Christer, Therese, Anna, Jannika og Abbas, Susanne, Anders,Klaus, Jesper, Kari,Ross, Katrine, Camilla,Marius. "They love the brand, they live the brand". De nevnte her er seg bevisste at de hører til en stor familie, og jeg har resten av familien med meg i tankene når jeg nevner mine kolleger over.

De har virkeliggjort det å gjøre "everyday a Friday". Lille Norge og Sverige er store i TGIF verdenen. Det bekrefter at det handler om mennesker. Takk til mine fantastiske kolleger.

Nyt fredagen og ha en herlig helg.

Sten

1 kommentar:

  1. Trenger du et lån for å finansiere prosjektet ditt eller utvide virksomheten din?
    Vi er investorer som gir ut lån på 1,9% rente, hvis interessert vennligst send oss din prosjektplan via e-post til: alas_loanfirm@outlook.com eller whatsapp-+1 (859-594-2902)

    SvarSlett