mandag 24. mai 2010

Festhelg!

Kjære leser.

Familien har akkurat rundet av familiedugnad hvor stort lekestativ kneiser på plenen. Tre svigersønner tolket innstruksjonstegningen, 6 barnebarn fulgte prosessen og når det manglet avansert verktøy hadde nabo Morten det som trengtes. Det er i familien som på bedriften; man må ha klare mål og godt teamarbeid, og bruke spisskompetansen i laget. Så må det godt stabsarbeid til for å støtte det operative ledd med nærende støtte av høy kvalitet. Så må fremtiden ivaretas ved å sørge for at rekruttene involveres og inspireres. Slik kom et gedigent klatrestativ med husker, klatrevegg, klatrestativ m.m. på plass, 6 barnebarn deltok med sitt hjelpeverktøy, og "sjølfolket" sørget for næring. For et privilegium å være en stor familie som trekker sammen når det trenges!

Lørdagen ble toppet med feiring av en nær kollegas 40 års dag i maritimt miljø på fast grunn. Jubilanten kjører stor båt i offshore klassen, for tiden går racene han deltar i i Florida. 200 km i timen på åpent hav er risikosport og krever maksimal konsentrasjon og minutiøse forberedelser.
Slik har han bidratt internt også i selskapet i nesten 23 år med et medfødt datagen som har sikret at konsernet i alle år har ligget i spiss i teknolgisk support til linjen. Dette kombinert med egeninnsats i strekking av kabler, nattlige arbeidstimer når oppdateringer har vært planlagt, og på vegne av selskapet i foredragsvirksomhet i inn og utland, er han en kollega vi er stolte av å ha i selskapet.

En tidligere kjær kollega var også der lørdag. Hjemmehørende i Bergen med daglig lederskap i en stor bedrift nå. Han minnet meg på at han for mange år siden rådspurte meg i en situasjon i hans liv som var krevende, og at han dengang vektla mine råd høyt. Jeg er ydmykt takknemlig for de varme ord jeg fikk lørdag fordi jeg hadde formanet ham til å følge hjertet og at han idag fortsatt er takknemlig for det. Det ble således en kveld hvor jeg kunne gi av mitt beste til jubilanten i takknemlighet for hva han betyr for meg privat og for selskapet, og for at min tidligere kollega valgte å gjøre meg betydningsfull den kvelden.

Ha en fin uke og en aldri så liten unnskyldning for at det ble mandags- og ikke fredagsblogg.

Sten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar